torstai 17. helmikuuta 2011

Heipä hei, valonkantaja.



Ennenkaikkea kaunes on Katsojan silmissä.
Vasta sitten kauneus on katsojan silmissä
ja viimeisenä aliarvioitu yleisö mylvii typeryyttään.

 Vastakohtapareistaan Aristoteles tunnetaan.
Eläisimme sitten miten ulkokultaisessa Roomassa ikinä,
on mahdotonta kiteyttää ihmis- tahi eläinkuntaa muottiin, jossa salpakoneisto kävisi katkoksitta kulkuaan.

Karu venäläinen fakta taas on se, että konekivääri toimii aina vain paremmin kun piippuun heittää hiekkaa.

Tämän kuvan kauneusarvosta voi olla monenlaisia käsityksiä

Kaltaiseni köyhän ja ehkäpä rumankin ihmisen silmissä ikinuori eliitti on aivan yhtä rumaa, kuin minäkin heidän silmissään olen. Yhdessä siis olemme kauniita, mutta lopulta on vain merkitystä sillä, mikä on Luojan silmissä kaunista ja mikä ei.

Eikä Jumala ole syyttä suotta valinnut pojakseen Herraamme Jeesusta Kristusta. Hänen kauttaan meille avautuu edes jonkinasteinen käsitys kaikkein korkeimman ja salatuimman olemuksesta. Siitäkin, mikä on todellisesti kaunista.

Tämän varjossa Luciferin makumieltymyksillä ei ole lopullista pohjaa.
Väliaikaista kaikki on vain..

Kauneudestahan tulee saatanallista vasta kun siihen yhdistetään ylpeys ja moottoriksi käykin kateus. Seikka, joka on kahdesti käskyissä kielletty ja jota kuitenkin pidetään tieteen piirissä jopa hyvänä asiana.
Samat tahot jotka suitsuttavat rehellisestä kilpailusta pelisääntöineen, turvautuvat jatkuvaan vilppiin ja epärehellisiin keinoihin kiertääkseen itsetekaisemiaan sääntöjään. Eikä ainoastaan kateuden ajamina.  

Siksi siitä mistä pitäisi vaieta, täytyy puhua.
Jos ei tiedetä mikä on väärin, ei voida tietää mikä on oikein. Ihmiset elävät valheessa ja jos tästä ei kerrota, he kyllä tietävät asian itsekin, mutta erehtyvät luulemaan oikeudenmukaiseksi sitä, mitä on joskus pidetty ryövärin käytöksenä.

Hyvyys, jonka puolesta liputtajina yleisesti rumina pidetään, ei tarvitse ilmentyäkseen minkäänlaista pahuutta, mutta pahuus ei voi toimia ilman sitä hyväntekijää, jonka sorsimiseen ja harhaanjohtamiseen sen funktiot perustuvat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti